Farco har hatt sterk vekst over flere år, og med økende aktivitet har vi sett behovet for en mer profesjonell oppfølging av utestående fakturaer. For å sikre effektive rutiner og god oversikt har vi derfor engasjert Finexa til å bistå oss med oppfølging av forfalte krav.
Hva betyr dette for deg som kunde?
For de aller fleste av våre kunder vil dette ikke medføre noen endring. Det eneste som blir annerledes er at Finexa vil sende påminnelser dersom fakturaer ikke blir betalt ved forfall.
Vi ønsker å presisere at dette ikke handler om hardere innkreving, men om å sikre at saker ikke blir liggende for lenge før de blir fulgt opp.
Unngå unødvendige gebyrer
Purringer fra Finexa vil påløpe med purregebyr, slik regelverket krever. Dette gebyret tilfaller Finexa og er en viktig del av deres tjeneste.
For å unngå slike kostnader anbefaler vi derfor å:
Har du problemer med å betale?
Hvis du vet at en faktura kan bli vanskelig å betale innen fristen, ber vi deg ta kontakt med oss før forfallsdato. Vi kan da vurdere å utsette forfallet slik at det ikke sendes purring før ny forfallsdato.