Høyeffekt AC-lader -22 kW Maksimal effekt elbil-ladestasjonen kan levere er 22 kW i 3-fasemodus eller 7,3 kW per fase. Den kan også brukes i enfaseinstallasjoner.
Wi-Fi: 802.11 b/g/n for konfigurasjon og overvåking For det første oppsettet, men også for overvåking, kan den interne Wi-Fi-modulen konfigureres i tilgangspunktmodus eller stasjonsmodus.
Berøringsskjerm: 4,3-tommers berøringsskjerm for overvåking og kontroll.
Lysring: Fullt programmerbar lysring rundt ladeporten for raskt å fastslå enhetens tilstand. Den kan programmeres på nettgrensesnittet til å vise forskjellige lyseffekter basert på gjeldende tilstand (frakoblet, ladet, ladet osv.)
Automatisk modus: For å sikre maksimal PV-systemeffektivitet, har EV-ladestasjonen en automatisk modus som oppdager når overflødig strøm er tilgjengelig, og bruker kun den strømmen til å lade kjøretøyet
Manuell modus: Konfigurerbar utgangsstrøm 6-32A
Visningsalternativer for sanntid - Cerbo GX eller andre GX-enheter: se Venus-dokumentene på nettstedet vårt. - På enhetens nettside - På VRM-portalen
Installasjon:
Enheten må installeres på en flat overflate, anbefales ikke i direkte sollys, slik at skjermen kan leses.
For å sikre maksimal effekt til kjøretøyet, må kabeltverrsnittet være minst 5x6mm2. Det er ingen intern RCD, så en ekstern, nærmere ladestasjonen, må installeres. For denne typen applikasjoner anbefales RCD type B med en reststrøm på ikke mer enn 30mA. Jordforbindelse er obligatorisk, uten en skikkelig en, vil EV-ladestasjonen svikte. Basert på din lokale elektriske forskrift, bør jordingen (PE) være riktig valgt. For å oppdage jordtilstedeværelsen injiseres en liten strøm (1mA) på jordledningen. Hvis det oppstod en jordfeil, vil EV-ladestasjonen teste den på nytt med jevne mellomrom
Start med å åpne bakdekselet. Nederst i venstre hjørne er det en kontakt for å drive enheten.(bilde) Hvis enheten skal brukes i en enfasekonfigurasjon, koble den fasen til kontakt L1. Reversering av nøytral- eller jordledningen med en linjeledning vil skade enheten. Moment for å stramme skruene for disse koblingene er …Nm Før du lukker bakdekselet, sørg for at gummipakningen er riktig festet. Anbefalt tiltrekkingsmoment for bakdekselskruer: 1Nm
Når Ev-ladestasjonen er slått på, vil den starte i tilgangspunktmodus. Start med å skanne med telefonen din, QR-koden vises på skjermen, den skal spørre om du vil koble til automatisk.
Etter en vellykket tilkobling, legg inn IP-adressen til enheten i nettleseren din - standard er 192.168.0.1 , hvis den ble endret, er den synlig på skjermen. En bruker og passord må introduseres, standardverdier finner du på etiketten.
Gå til Innstilling/Wi-Fi for å koble den til Wi-Fi-tilgangspunktet. I WiFi-modus, bytt den til stasjon, søk etter tilgjengelige trådløse nettverk, velg nettverket ditt, fyll inn passordet, velg IP-modustype (automatisk eller manuell), og trykk deretter på "Lagre". Enheten vil starte på nytt, deretter kobles den til det valgte Wi-Fi-nettverket. Den nye IP-adressen vises på skjermen. Bruk den IP-adressen til å koble til den og overvåke eller konfigurere andre parametere.
Hvis den brukes i en konfigurasjon med en GX-enhet, for å kunne lade med overflødig strøm, må EV-ladestasjonen konfigureres til å kommunisere med den GX-enheten. I Innstillinger/Generelt-menyen, aktiver "Bruk Modbus TCP-integrasjon". Hvis du kjenner IP-adressen til GX-enheten din, fyll den inn i "Modbus TCP IP Address"-feltet. Hvis du ikke gjør det, trykk "Oppdag". Listen over GX-enhetene som finnes i samme nettverk vil vises. Velg den foretrukne. For å få informasjonen riktig vist, vennligst konfigurer resten av parameterne - Antall faser og Pv-type. Hvis du planlegger å bruke den i et Off-Grid-system, kan minimum SOC for reservebatteriet for å tillate lading av kjøretøyet konfigureres nederst på siden. Trykk deretter "Lagre" for å få alle de ovennevnte brukt. Også,
Nå på hovednettsiden skal du se systeminformasjonen og strømmen som flyter i dette systemet
Det er 2 arbeidsmoduser - manuell og automatisk.
Manuell innstilling
I denne modusen kan vi kontrollere ladekraften ved å bruke glidebryteren på LCD-skjermen eller nettsiden. Vi kan starte eller stoppe ladeprosessen ved å trykke på "Start" eller "Stopp"-knappen når et kjøretøy er koblet til laderen. Tilstanden til enheten vil vises hele tiden, inne i bilsymbolet.
Auto-modus
Denne modusen brukes til å lade EV, bare ved å bruke overflødig strøm. I menyen "Auto ON Grid" kan parametrene for denne modusen konfigureres. 2 verdier er viktige for å kontrollere denne modusen - kraften som eksporteres til nettet og kraften som utlades fra batteriet. Når disse 2 er konfigurert, vil enheten bruke all overflødig strøm, slik at den eksporterte kraften er så nær 0 som mulig.
Spesifikasjoner:
Type2 ladestasjon 22kW
Inngangsspenningsområde (V AC): 170-265
Nominell ladestrøm: 32A/fase
Nominell effekt: 22kW
Strømutgangsområde: 6-32A
Wi-Fi-standarder: 802.11 b/g/n (kun 2,4 GHz)
Eget forbruk: 15mA@230V
Konfigurerbar Maks. Strøm: 10-32A
Måter å koble fra: Ekstern effektbryter (40A anbefales)
Konfigurerbar pris/kWh-kalkulator (Eur): Standardinnstilling: 0,13 (justerbar)
Kontrolltype: Berøringsskjerm, Web-side, GX-enhet over Modbus TCP
Lysring: 55 lyskonfigurerbare lyseffekter tilgjengelig
Beskyttelse: Ekstern RCD er nødvendig
Driftstemperatur: -25°C til +50°C
Lagringstemperatur: -40 °C til +80 °C
Fuktighet: 95 %, ikke-kondenserende
Datakommunikasjon: Modbus TCP over WIFI
KAPSEL Farge: Blå (RAL 5012)
Strømterminaler: 6-10 mm² / AWG 10-8
Beskyttelseskategori: IP44
Ventilasjon: ikke nødvendig
Vekt: 3 kg
Mål (hxbxd): 390 x 300 x 150 mm
STANDARDER Sikkerhet: IEC 61851-1, IEC 61851-22 ???
Deteksjon for relékontakt sveiset
Deteksjon for manglende beskyttelsesleder
Deteksjon for manglende grunn
Deteksjon for kortsluttet CP