Victron EV Charging station

Varenr.
EVC300400300
Lager
4-8 dager
Les mer

Høyeffekt AC-lader -22 kW Maksimal effekt elbil-ladestasjonen kan levere er 22 kW i 3-fasemodus eller 7,3 kW per fase. Den kan også brukes i enfaseinstallasjoner.

Wi-Fi: 802.11 b/g/n for konfigurasjon og overvåking For det første oppsettet, men også for overvåking, kan den interne Wi-Fi-modulen konfigureres i tilgangspunktmodus eller stasjonsmodus.

Berøringsskjerm: 4,3-tommers berøringsskjerm for overvåking og kontroll.

Lysring: Fullt programmerbar lysring rundt ladeporten for raskt å fastslå enhetens tilstand. Den kan programmeres på nettgrensesnittet til å vise forskjellige lyseffekter basert på gjeldende tilstand (frakoblet, ladet, ladet osv.)

Automatisk modus: For å sikre maksimal PV-systemeffektivitet, har EV-ladestasjonen en automatisk modus som oppdager når overflødig strøm er tilgjengelig, og bruker kun den strømmen til å lade kjøretøyet

Manuell modus: Konfigurerbar utgangsstrøm 6-32A

Visningsalternativer for sanntid - Cerbo GX eller andre GX-enheter: se Venus-dokumentene på nettstedet vårt. - På enhetens nettside - På VRM-portalen

Installasjon:
Enheten må installeres på en flat overflate, anbefales ikke i direkte sollys, slik at skjermen kan leses.

For å sikre maksimal effekt til kjøretøyet, må kabeltverrsnittet være minst 5x6mm2. Det er ingen intern RCD, så en ekstern, nærmere ladestasjonen, må installeres. For denne typen applikasjoner anbefales RCD type B med en reststrøm på ikke mer enn 30mA. Jordforbindelse er obligatorisk, uten en skikkelig en, vil EV-ladestasjonen svikte. Basert på din lokale elektriske forskrift, bør jordingen (PE) være riktig valgt. For å oppdage jordtilstedeværelsen injiseres en liten strøm (1mA) på jordledningen. Hvis det oppstod en jordfeil, vil EV-ladestasjonen teste den på nytt med jevne mellomrom

Start med å åpne bakdekselet. Nederst i venstre hjørne er det en kontakt for å drive enheten.(bilde) Hvis enheten skal brukes i en enfasekonfigurasjon, koble den fasen til kontakt L1. Reversering av nøytral- eller jordledningen med en linjeledning vil skade enheten. Moment for å stramme skruene for disse koblingene er …Nm Før du lukker bakdekselet, sørg for at gummipakningen er riktig festet. Anbefalt tiltrekkingsmoment for bakdekselskruer: 1Nm

Når Ev-ladestasjonen er slått på, vil den starte i tilgangspunktmodus. Start med å skanne med telefonen din, QR-koden vises på skjermen, den skal spørre om du vil koble til automatisk.

Etter en vellykket tilkobling, legg inn IP-adressen til enheten i nettleseren din - standard er 192.168.0.1 , hvis den ble endret, er den synlig på skjermen. En bruker og passord må introduseres, standardverdier finner du på etiketten.

Gå til Innstilling/Wi-Fi for å koble den til Wi-Fi-tilgangspunktet. I WiFi-modus, bytt den til stasjon, søk etter tilgjengelige trådløse nettverk, velg nettverket ditt, fyll inn passordet, velg IP-modustype (automatisk eller manuell), og trykk deretter på "Lagre". Enheten vil starte på nytt, deretter kobles den til det valgte Wi-Fi-nettverket. Den nye IP-adressen vises på skjermen. Bruk den IP-adressen til å koble til den og overvåke eller konfigurere andre parametere.

Hvis den brukes i en konfigurasjon med en GX-enhet, for å kunne lade med overflødig strøm, må EV-ladestasjonen konfigureres til å kommunisere med den GX-enheten. I Innstillinger/Generelt-menyen, aktiver "Bruk Modbus TCP-integrasjon". Hvis du kjenner IP-adressen til GX-enheten din, fyll den inn i "Modbus TCP IP Address"-feltet. Hvis du ikke gjør det, trykk "Oppdag". Listen over GX-enhetene som finnes i samme nettverk vil vises. Velg den foretrukne. For å få informasjonen riktig vist, vennligst konfigurer resten av parameterne - Antall faser og Pv-type. Hvis du planlegger å bruke den i et Off-Grid-system, kan minimum SOC for reservebatteriet for å tillate lading av kjøretøyet konfigureres nederst på siden. Trykk deretter "Lagre" for å få alle de ovennevnte brukt. Også,

Nå på hovednettsiden skal du se systeminformasjonen og strømmen som flyter i dette systemet

Det er 2 arbeidsmoduser - manuell og automatisk.

Manuell innstilling
I denne modusen kan vi kontrollere ladekraften ved å bruke glidebryteren på LCD-skjermen eller nettsiden. Vi kan starte eller stoppe ladeprosessen ved å trykke på "Start" eller "Stopp"-knappen når et kjøretøy er koblet til laderen. Tilstanden til enheten vil vises hele tiden, inne i bilsymbolet.

Auto-modus
Denne modusen brukes til å lade EV, bare ved å bruke overflødig strøm. I menyen "Auto ON Grid" kan parametrene for denne modusen konfigureres. 2 verdier er viktige for å kontrollere denne modusen - kraften som eksporteres til nettet og kraften som utlades fra batteriet. Når disse 2 er konfigurert, vil enheten bruke all overflødig strøm, slik at den eksporterte kraften er så nær 0 som mulig.

Spesifikasjoner:
Type2 ladestasjon 22kW
Inngangsspenningsområde (V AC): 170-265
Nominell ladestrøm: 32A/fase
Nominell effekt: 22kW
Strømutgangsområde: 6-32A
Wi-Fi-standarder: 802.11 b/g/n (kun 2,4 GHz)
Eget forbruk: 15mA@230V
Konfigurerbar Maks. Strøm: 10-32A
Måter å koble fra: Ekstern effektbryter (40A anbefales)
Konfigurerbar pris/kWh-kalkulator (Eur): Standardinnstilling: 0,13 (justerbar)
Kontrolltype: Berøringsskjerm, Web-side, GX-enhet over Modbus TCP
Lysring: 55 lyskonfigurerbare lyseffekter tilgjengelig
Beskyttelse: Ekstern RCD er nødvendig
Driftstemperatur: -25°C til +50°C
Lagringstemperatur: -40 °C til +80 °C
Fuktighet: 95 %, ikke-kondenserende
Datakommunikasjon: Modbus TCP over WIFI
KAPSEL Farge: Blå (RAL 5012)
Strømterminaler: 6-10 mm² / AWG 10-8
Beskyttelseskategori: IP44
Ventilasjon: ikke nødvendig
Vekt: 3 kg
Mål (hxbxd): 390 x 300 x 150 mm
STANDARDER Sikkerhet: IEC 61851-1, IEC 61851-22 ???
Deteksjon for relékontakt sveiset
Deteksjon for manglende beskyttelsesleder
Deteksjon for manglende grunn
Deteksjon for kortsluttet CP

Nyhetsbrev

Vi sender gjerne info om nyheter og gode tilbud til deg først, meld deg på