Oppdatert GX SW - for Cerbo, Venus og ColorControl

Denne oppdateringen konsentreres rundt Cerbo GX, og løser tre problemer.

1) Én USB-port blir endret til å være “bare strøm”.
Det er tre USB-porter i Cerbo GX, og en har vist seg å være upålitelig for bruk med en VE.Direct til USB-kabel eller andre datatilkoblinger. Vi brukte mye krefter på at det skulle fungere pålitelig, men det viste seg umulig - dessverre. De to andre fungerer ordentlig.

USB-porten som er berørt, er den som er nærmest HDMI-porten. Denne nye firmwareversjonen endrer funksjonen til “bare strøm”: for å drive GX Touch. Den Cerbo GX manuell  samt  databladet har blitt oppdatert med den nye spesifikasjonen. Nyproduserte enheter vil ha en annen markering på produktet, for å gjøre det klart at USB-porten er annerledes enn de to andre.

Installasjoner som denne porten nå brukes i, med for eksempel en VE.Direct to USB-kabel, vil miste forbindelsen til den VE.Direct-enheten. Jeg har full forståelse for hvordan dette kan være veldig upraktisk, spesielt for eksterne installasjoner.

Midlertidig arbeid rundt for installasjoner som bruker den USB-porten

I tilfelle du foretrekker å bytte ledningsnett senere, og beholde et fungerende system til da, er det hva du skal gjøre:

  1. Gå tilbake til forrige installert firmware i Innstillinger -> Firmware -> Lagret backup firmware-meny. Nå vil USB-porten fungere igjen.
  2. Logging av VRM-portalen fungerer ikke ennå. Å gå tilbake til en tidligere firmwareversjon forårsaker normalt ikke noe problem, men dessverre er det denne gangen. Bare for Cerbo GX-enheter. Våre støtteingeniører må gjøre en endring i VRM-portalen etter å ha gått tilbake til en versjon før v2.57. Uten endringen vil ingen data vises på VRM-portalen. For å få det til, vennligst kontakt din forhandler. De må kontakte vår reparasjonsavdeling.
  3. Til slutt, på et mer praktisk tidspunkt, kobler du systemet til igjen og oppdaterer til den nye versjonen. Ved behov kan antallet USB-porter utvides med en USB-hub, se i håndboken for mer informasjon. Ettersom problemet som forårsaker en upålitelig datatilkobling er ekstremt sjeldent, er sjansen for at du får et problem mens du fortsatt bruker porten en kort stund, veldig slank. Det er ikke nødvendig å kontakte oss igjen når du gjør oppgraderingen - bare under nedgraderingen som forklart i trinn 2.

Vær oppmerksom på at vi generelt fraråder å aktivere automatiske firmwareoppdateringer på eksterne systemer. Se Innstillinger -> Firmwareoppdateringer -> Onlineoppdateringer for den relaterte innstillingen.

2) GX Touch display fryser opp - løst
Det var et problem som kan føre til at GX Touch displayet fryser. Problemet er funnet og løst i denne nye versjonen.

3) Endring i VRM Portal ID
Noen Cerbo GX-enheter hadde problemer med VRM Portal ID. Denne oppdateringen løser det ved å endre VRM Portal ID på alle Cerbo GX-enheter. Den nye VRM Portal ID-en er synlig i menyen Innstillinger -> VRM Online Portal.

For installasjonene som har oppstått på grunn av dette problemet, løser denne oppdateringen den. For alle andre Cerbo GX-enheter, både installert og / eller fremdeles på lager, er endringen sømløs:

  • Nye installasjoner kan legges til VRM ved å bruke både den gamle og den nye VRM Portal-IDen.
  • Allerede installerte installasjoner vil fortsette å logge dataene sine på VRM uten tap av data og uten å kreve noe brukerinteraksjon.
Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×